Heb je vragen of loop je ergens tegenaan?
Neem dan contact op met de extra-opvangcoördinatoren via 0118 – 61 79 49 (tussen 09.00 en 12.00 uur).
Hoe vraag ik opvang aan?
- Login op het ouderportaal Konnect. Dit kan via de app op je mobiele telefoon of via je browser.
- Ga in het menu naar ‘Agenda’.
- De opvangkalender verschijnt. Klik op de knop rechts onderin, als je op je telefoon kijkt. (Als je op de computer kijkt, zit de knop rechtsboven.)
- Kies voor ‘Dag aanvragen’ en geef de gewenste datum en tijden door.
- In het volgende scherm kun je ervoor kiezen om nog een dag toe te voegen of om de aanvraag in te dienen.
- Als je een contract voor flexibele opvang hebt, krijg je de vraag hoe je de aanvraag wilt voldoen. Als je nog voldoende voorraad hebt, kies je altijd voor Flexibele uren. Als je geen tegoed meer hebt, kies je voor De aanvraag in rekening brengen op de factuur. (Handig: in Konnect zie je precies hoeveel tegoed je nog hebt onder Account).
Als je een vakantie- en studiedagencontract hebt, staat er standaard In rekening brengen op factuur. - Voor het indienen kun je (optioneel) een vervalmoment selecteren. Daarmee geef je aan wanneer je
de aanvraag wilt laten vervallen. Als de extra-opvangcoördinatoren jouw aanvraag op die vervaldatum nog niet beoordeeld hebben, heb je de tijd om iets anders te regelen. - Een statusoverzicht van al je aanvragen vind je onder dezelfde knop. Kies voor ‘Aanvragenoverzicht’.
Een extra-opvangcoördinator van Kinderopvang Walcheren gaat met jouw verzoek aan de slag. In het geval van flexibele opvang of een vakantie- en studiedagencontract weet je uiterlijk 14 dagen voor de aangevraagde opvangdag of je kind wel of niet kan komen. Bij superflex zijn dit 2 werkdagen. Als er plek is, ontvang je via het ouderportaal een goedkeuring op je aanvraag. Is er geen plek, dan zie je dat ook terug in het ouderportaal. Tip: zorg dat je notificaties aan staan, dan krijg je een seintje als de aanvraag is verwerkt.
Aangevraagde opvang wijzigen of annuleren?
Voor flexibele opvang en opvang tijdens vakantie- en studiedagen geldt: wijzigen of annuleren van de ingevulde uren kan tot 14 dagen voor de betreffende datum. Dit kun je doorgeven via de Agenda in het ouderportaal.

Spelregels
Aan een contract voor (super) flexibele opvang en een vakantie- en studiedagencontract zijn spelregels verbonden. Zoals de minimale afname of wanneer je de opvang uiterlijk aan moet vragen. We hebben ze allemaal voor je op een rij gezet:
Veelgestelde vragen over (super) flexibele opvang
-
Hoe weet ik wanneer mijn (super) flexibele uren op zijn?
Hoeveel uren je nog tegoed hebt, vind je heel makkelijk terug in de app. Klik in het menu op Account en daarna op Tegoeden. Hier vind je de actuele status van jouw urentegoed.
-
Ik heb al flexibele opvang aangevraagd, maar ik wil de eind- of begintijd verlengen. Wat moet ik doen?
Je kan hiervoor een extra aanvraag indienen. Let op: vraag je voor het verlengen minder dan 3 uur extra opvang aan, dan krijg je een melding dat dat niet kan. Dit komt doordat we bij flexibele opvang werken met een minimale afname van 3 uur. In dit geval gaat het om een verlenging en dus in totaal om meer dan 3 uur, maar het systeem ziet dat niet zo. Vandaar dat je een melding krijgt. Stuur in dat geval een mailtje naar extraopvang@skow.nl, dan zorgen wij dat het wordt geregeld.
-
Hoe vraag ik de juiste tijden aan bij een studiedag?
Als je opvang wilt afnemen op een studiedag, kun je alleen kiezen voor een vast tijdblok. Past dit tijdsblok niet bij de opvang die jij nodig hebt? Zet dan de gewenste tijden in de opmerkingen bij jouw aanvraag. Houd hierbij wel rekening met de minimale afname van 3 uur achter elkaar. Als jouw aanvraag mogelijk is, zorgt de extra-opvangcoördinator voor de registratie van de juiste tijden en worden alleen deze uren afgeschreven van de voorraad of in rekening gebracht.
-
Kan ik mijn (super) flexibele uren ophogen of verminderen via het ouderportaal?
Het aanpassen van flexibele uren die zijn vastgelegd in een overeenkomst kan niet via het ouderportaal. Hiervoor kun je terecht bij onze afdeling klantadvies. Zij helpen je graag. Ze zijn telefonisch bereikbaar via 0118 – 61 45 32 en per mail via klantadvies@skow.nl.
Houd rekening met de minimale afname van 22 uur per maand bij het kinderdagverblijf, 7 uur per maand bij de buitenschoolse opvang en 4 uur per maand bij de voorschoolse opvang.
-
Tot hoe lang van tevoren kan ik mijn opvang nog annuleren/wijzigen?
Voor klanten met een flexibel contract of vakantie-/studiedagencontract geldt:
Wijzigen of annuleren van de ingevulde uren kan tot 14 dagen voor de betreffende datum via het ouderportaal. Annuleren doe je door de opvang af te melden in de opvangkalender. Wil je de opvang wijzigen? Dan kun je de aanvraag annuleren en opnieuw indienen. Of stuur een mailtje naar extraopvang@skow.nl.
Bij annuleren binnen 14 dagen gaan de uren van de contracturen af of worden ze in rekening gebracht. Ruilen is niet mogelijk.
Voor klanten met een super flexibel contract geldt:
Wijzigen of annuleren van de aangevraagde opvang kan tot 2 werkdagen (voor 18.00 uur) voor de betreffende datum. Annuleren doe je door de opvang af te melden in de opvangkalender. Wil je de opvang wijzigen? Dan kun je de aanvraag annuleren en opnieuw indienen. Of stuur een mailtje naar extraopvang@skow.nl.
Bij het annuleren binnen 2 werkdagen voor de betreffende datum worden de uren op de voorraad contracturen in mindering gebracht. Indien de contracturen al zijn verbruikt, worden de (extra) uren in rekening gebracht. Ruilen is niet mogelijk.
-
Vanaf hoe lang van tevoren kan ik (super) flexibele opvang aanvragen?
Aanvragen van flexibele opvang kan niet eerder dan 2 maanden van tevoren. Super flexibele opvang aanvragen kan vanaf 3 maanden voor de opvangdatum.
-
Wanneer weet of hoor ik of mijn kind kan komen na een aanvraag voor opvang?
In het geval van flexibele opvang of een vakantie- / studiedagencontract weet je uiterlijk 14 dagen voor de aangevraagde opvangdag of je kind wel of niet kan komen. Bij superflex zijn dit 2 werkdagen. Als er plek is, ontvang je via het ouderportaal een goedkeuring op je aanvraag. Is er geen plek, dan zie je dat ook terug in het ouderportaal. Tip: zorg dat je notificaties aan staan, dan krijg je een seintje als de aanvraag is verwerkt.

Kom je er niet uit?
Je mag onze extra-opvangcoördinatoren altijd bellen of mailen voor hulp of advies. Ze zijn elke werkdag telefonisch bereikbaar op 0118 – 61 79 49 (tussen 09.00 en 12.00 uur).