
Hieronder vind je veelgestelde vragen over Mijn KOW.
Staat jouw vraag er niet bij? Mail dan naar klantadvies@skow.nl.
Over Mijn KOW
Hieronder vind je veelgestelde vragen over Mijn KOW.
Staat jouw vraag er niet bij? Mail dan naar klantadvies@skow.nl.
Ga naar deze pagina en vul je persoonlijke inloggegevens in. Nieuwe klanten krijgen deze inloggegevens bij hun contract.
Je ontvangt via de e-mail je persoonlijke inloggegevens van Kinderopvang Walcheren. Indien je deze kwijt bent, ga je naar deze pagina en klik je op ‘wachtwoord vergeten’. Het is belangrijk dat je inlogt met het e-mailadres waarop je ook contracten en facturen van KOW ontvangt.
Ga naar deze pagina en klik op ‘wachtwoord vergeten’. Het is belangrijk dat je inlogt met het e-mailadres waarop je ook contracten en facturen van KOW ontvangt.
Nee, dat is niet mogelijk. Je kunt je inloggegevens uiteraard wel delen met je partner.
Voor gescheiden ouders geldt: de ouder waarmee KOW een contract heeft afgesloten en die dus voor de opvang betaalt, krijgt een inlogcode. De ouder is vrij om deze inlogcode aan de ex-partner te geven.
Ouders die vanwege co-ouderschap een dubbele plaatsing hebben en allebei een deel van de opvang betalen, krijgen wel twee aparte inlogcodes.
Als de opvang in 2022 stopt, hebben ouders nog tot mei 2024 toegang tot Mijn KOW. Bijvoorbeeld om jaaropgaves te bekijken. Omdat het kind niet meer aanwezig is op de opvang, komen er geen berichten op de tijdlijn te staan.
Het is mogelijk om een app te downloaden in de Appstore of Playstore. De naam van de app is: Flexkids Ouderapp.
Als je voor de eerste keer inlogt op de app moet je de volgende pincode invoeren: 7391.
Op dit moment heeft Mijn KOW via de browser meer functionaliteiten dan via de app. Voor het beste resultaat bekijk je dus de internetbrowser. Dat kan ook via een smartphone of tablet. Na verloop van tijd zal de app dezelfde mogelijkheden krijgen als de internetbrowser. De leverancier van het systeem werkt hieraan.
Als je de app geïnstalleerd heeft, krijg je meldingen van activiteiten. Je zet dit uit door in de app te klikken op ‘Instellingen’ en vervolgens de notificaties op ‘Uit’ te zetten.
Als je bij de intake hebt aangegeven dat je kind niet op de foto mag, geldt dit ook voor het ouderportaal. Er zit een beveiliging in het systeem die ervoor zorgt dat er geen foto’s van je kind op het ouderportaal gezet worden. Je kunt dan alleen foto’s ontvangen die de locatie privé naar je stuurt. Je ontvangt dan geen groepsfoto’s van je kind en het aantal foto’s zal beperkt zijn. Bij het tabblad ‘Gegevens’ kun je aangeven of je kind wel of niet op de foto mag. Je kunt dit elk moment zelf aanpassen.
Je ziet de foto’s van de activiteiten waar je kind bij geweest is. Het kan dus voorkomen dat hier alleen andere kinderen op staan.
De locatie kan een privé-bericht naar je sturen met een foto van je kind. Deze foto kan alleen jij zien. Als je twijfelt of de foto in een privé-bericht is verstuurd, kun je dit bespreken met de pedagogisch medewerkers van de locatie.
Het is niet mogelijk om als ouders berichten te plaatsen op de tijdlijn. Het is ook niet mogelijk om op berichten te reageren.
Op de algemene tijdlijn zie je berichten en activiteiten van de groep van je kind. Als je opvang afneemt voor meerdere kinderen, zie je hier berichten van alle kinderen. Als je klikt op de naam van je kind, zie je alleen de activiteiten van het desbetreffende kind.
We vinden het belangrijk dat de pedagogisch medewerkers op de groep zo veel mogelijk tijd aan de kinderen besteden. Daarom zullen zij alleen de belangrijkste activiteiten of gebeurtenissen op Mijn KOW zetten. Bij baby’s zullen we uitgebreider verslag doen. Als het kind ouder wordt en op de gebruikelijke momenten eet en drinkt, worden alleen bijzonderheden vermeld.
Kinderopvang Walcheren vindt het belangrijk dat pedagogisch medewerkers tijd besteden aan de kinderen. Daarom kan het voorkomen dat pedagogisch medewerkers niet direct een activiteit op Mijn KOW plaatsen, maar dat zij dit later op een rustiger tijdstip doen. Het is dus mogelijk dat je om 16.00 uur een berichtje ziet dat je kind van 13.00 tot 15.00 uur geslapen heeft.
Het is mogelijk om je kind af te melden, bijvoorbeeld bij ziekte. Je doet dit bij het tabblad ‘Opvang’ op een opvangdag te klikken. Je krijgt dan de mogelijkheid om je kind af te melden. Het vakje wordt dan oranje.
Als je hebt afgemeld, kun je niet meer aanmelden. Als je je kind toch weer wilt aanmelden, kun je contact opnemen de extra-opvangcoördinator via extraopvang@skow.nl.
Dit kun je doen onder het tabblad ‘opvang’ en vervolgens onder ‘overeenkomsten’. Klik vervolgens op ‘(Deel) Opzegging doorgeven’ om structureel opvang te beëindigen.
Klik op het tabblad ‘Opvang’ en vervolgens op ‘Overeenkomsten’. Klik vervolgens op ‘Uitbreiding huidige locatie’ en geef in de opmerkingen aan welke dagen je wilt wisselen. Let op: het is niet nodig om de opvang op te zeggen via de knop ‘(Deel) Opzegging doorgeven’.
Je kunt via Mijn KOW je contract structureel uitbreiden. Als je bij ‘Opvang’ klikt op het tabblad ‘Overeenkomsten’ kun je je huidige contract uitbreiden. Onderin klik je op ‘Uitbreiding van opvang aanvragen’ of daaronder op een andere opvangvorm. Hier kun je je verzoek indienen. Je aanvraag komt vervolgens bij onze afdeling Klantadvies binnen om verder verwerkt te worden.
Het is niet mogelijk om via Mijn KOW incidenteel extra opvang aan te vragen. Je kunt dit aanvragen via www.extraopvangbijkow.nl.
Dit verschilt per contract:
Het is niet mogelijk om via het ouderportaal je e-mailadres aan te passen of te verwijderen. Indien je jouw emailadres aan wilt passen dan kun je dit doorgeven via de afdeling klantadvies (klantadvies@skow.nl).
Kinderopvang Walcheren vindt het belangrijk om altijd een telefoonnummer van ouders te hebben, zodat er bij bijzonderheden contact opgenomen kan worden. Daarom kun je wel nieuwe nummers toevoegen, maar niet verwijderen. Indien je wilt dat wij een nummer verwijderen, kun je contact opnemen met de afdeling Klantadvies (klantadvies@skow.nl).
Kinderopvang Walcheren vindt het belangrijk om altijd een telefoonnummer van ouders te hebben, zodat er bij bijzonderheden contact opgenomen kan worden. Daarom kun je wel nieuwe nummers toevoegen, maar niet verwijderen. Indien je wilt dat wij een nummer verwijderen, kun je contact opnemen met de afdeling Klantadvies (klantadvies@skow.nl).
Heb je een vraag?
Wij helpen graag!