KOW en het coronavirus

De Rijksoverheid heeft besloten dat kinderopvanglocaties tot en met 7 februari 2021 gesloten zijn vanwege het coronavirus. 

Alle locaties van Kinderopvang Walcheren zijn dus dicht. Zolang de opvang gesloten is, bieden we noodopvang aan en loopt de financiële compensatieregeling door.

Meer informatie. 

Kinderopvang Walcheren

Extra opvang / Ruilen / Opvang tijdens vakantie en studiedagen aanvragen

Kinderopvang, kinderdagverblijf, peutergroep, buitenschoolse opvang, gastouderopvang

Let op: vanwege de sluiting van de kinderopvanglocaties staat het aanvragen van ruilingen en extra opvang ‘on hold’. Eerder aangevraagde ruildagen of extra opvangaanvragen vervallen. Er is alleen nog opvang voor kinderen van ouders met een cruciaal beroep. Zie: www.kinderopvangwalcheren.nl/kow-coronavirus/.

 

 

Via onderstaand formulier kun je een aanvraag doen voor extra opvang tegen betaling of het inzetten van een ruildag.

 

  • We behandelen de aanvragen tegen betaling circa 12 dagen van tevoren. Ruildagen behandelen we circa 7 dagen van tevoren. Na die tijd kunnen we niet garanderen dat we je aanvraag nog in behandeling kunnen nemen.
  • Je kunt bij het kinderdagverblijf en de buitenschoolse opvang maximaal 8 keer per jaar ruilen, ongeacht het aantal dagen dat je opvang afneemt. Voor de peutergroep is dit maximaal 4 keer per jaar. Indien de opvang later in het jaar start of eerder stopt, wordt het aantal ruilbeurten naar rato berekend.
  • Je krijgt via de e-mail een bericht of je kind wel of niet kan komen. Als je kind kan komen, zie je dit ook terug in de opvangkalender in Mijn KOW.

Let op: volle locaties!

De vraag naar onze kinderopvang is groot, waardoor sommige locaties vol zitten. Hierdoor is extra opvang niet altijd mogelijk. Enkele locaties zijn zelfs zo populair dat je kind alleen extra kan komen als er toevallig een ander kind niet komt. Weet je al dat jouw kind een keer niet komt? Meld dan tijdig af, zodat een ander dit plekje kan innemen. Heb je regelmatig extra opvang nodig? Wellicht is het dan een optie om je contract uit te breiden, zodat je gegarandeerd plek hebt.

Hoe werkt het?

Bekijk de informatiesheets:

Extra opvang voor langere tijd

We kunnen ons voorstellen dat sommige ouders in deze coronatijd voor langere tijd extra opvang nodig hebben. Heb je langer dan drie weken achter elkaar extra opvang nodig? Neem dan contact op met de afdeling Klantadvies via klantadvies@skow.nl of 0118 – 61 45 32. We denken graag met je mee.

Vragen

Bekijk de veelgestelde vragen over ruilen, extra opvang en flexibele opvang. Vind je hier niet het antwoord op je vraag? Mail dan naar de extra-opvangcoördinatoren via extraopvang@skow.nl. De extra-opvangcoördinatoren zijn elke werkdag tussen 09.00 en 12.00 uur telefonisch bereikbaar op 0118 – 61 79 49.

Heb je een vraag?
Wij helpen graag!

Ga naar contact
Nu ook via Whatsapp!